annasblogg.se

Syr, stickar, virkar och pysslar av mestadels återvunnet materiel. Gammalt blir nytt! Allt i bloggen är till salu. Kreativ Anna som älskar att skapa!

Lite om mig

Publicerad 2014-02-10 13:59:44 i Allmänt,

Det här är min väg tillbaka. Det låter kanske lite dramatiskt och klyschigt men det är faktiskt en del av min terapi. Jag har varit sjukskriven och arbetslös i snart 4 år och har haft det rätt kämpigt längs vägen. Men i skapandet hittar jag lugn, struktur och en anledning att masa sig upp på morgonen. Känns bra för självkänslan att tänka ut nya saker att göra, sedan skapa dom,  få lite sålt och att få in lite extra pengar. När jag har bra dagar arbetstränar jag hos Uppsala Stadsmission i en Remake verkstad. Det vi syr säljs för att stödja Uppsalas utsatta. En del av det vi syr där säljs på seminariegatan i Uppsala, stadsmisionens seconhandbutik. Men den här sidan har ingen koppling till Uppsala Stadsmission. Jag syr av sådant som redan finns. Återanvänder textilier och annat som kan få nya användningsområden. Älska återvinning! Jag är inget "proffs" utan en glad, självlärd amatör. Men jag är noga när jag syr och gör allting ordentligt. För övrigt;  Anna, 37 år, tvåbarnsmamma, bor i Norduppland just nu, kreativ och så har jag psykisk ohälsa som jag gärna pratar om. Ett ämne nära hjärtat. Varmt välkommen att kika runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela